Új reklámfilmet készített a Volvo.

Nincs ebben semmi extra, viszont ha vetünk egy pillantást az elmúlt évekre, milyen irányvonalat követtek a nagyvállalatok – a Coca Cola felett évődő homoszexuális pároktól kezdve, a Burger King Pride-os hambiján át, a transzgender LEGO figuráig – már zsigerileg rossz érzésünk van, ha azt halljuk, hogy egy másik világvállalat, jelesül a Volvo, családközpontú reklámot forgatott.

Mi jó sülhet ki ebből?

A svéd autógyártó nem állt be a fenti sorba: olyan szép reklámfilmet forgatott arról, hogy egy fiatal pár babát vár, hogy még kollégánk is megkönnyezte az utolsó képkockákat.

A nő közli a férfival, hogy babát várnak, a férfi pedig felhívja az édesanyját, hogy közölje, nagymama lesz, és hogy elmesélje, mennyire várja ezt a minden bizonnyal nagy kihívásokkal, de még nagyobb örömökkel teli időszakot; hogy szeretné ezt a nevelés dolgot egyszerűen jól csinálni, szeretné látni a kislányát felnőni, megmutatni neki a világot, látni őt szerelembe esni, és tudni elengedni, mikor eljön az ideje.

Jó megélni, hogy kezdjük belátni: nem kell „izgalmas” téma ahhoz, hogy valaki minőségi tartalmat készítsen. Megéltek évszázadokon keresztül a nem „izgalmas” (egyházi) témákból a képzőművészek is.