A politikai kommunikáció a választások előtt két hónappal eljutott arra a szintre, hogy Kamala Harris már nem az a politikai antitalentum, akinek a megszólalásaitól ugyanúgy a homlokára csap republikánus és demokrata…
– hanem „egy biztos kezű, tehetséges vezető”, aki még „harcos” is, és egyébként sokkal könnyebb vele azonosulni, mint azzal a lehetetlen Trumppal.
A fenti szavakat Taylor Swift, minden idők egyik, ha nem a legsikeresebb, és egyben legbefolyásosabb popsztárja nyilatkozta a napokban. És még egyszer ismételjük:
ez már egy olyan politikai közeg, ahol Swiftet nem röhögték körbe Harris méltatásáért.
Most pedig tényleg teljes gőzerőre kapcsolt a demokrata gépezet: egy politikai akcióbizottság, amely Kamala Harris alelnök 2024-es elnökjelöltségét támogatja, 15 millió dolláros reklámkampányt indított a kulcsfontosságú csatatérállamokban, amely a demokrata jelölt abortuszpárti politikai programját népszerűsíti.
Televíziós, rádiós és digitális hirdetéseket sugároznak majd, amelyek Harris abortuszpártiságát népszerűsítik és Donald Trump volt elnököt bírálják. A hirdetések három fontos billegő államban kerülnek adásba: Michiganben, Pennsylvaniában és Wisconsinban.
A hirdetményben közlik: „Harris nem áll meg, amíg a reproduktív jogokat vissza nem állítják.”
Az állítás már önmagában csúsztat, Trump ugyanis nem tiltotta be az abortuszt, csupán elérte, hogy szövetségi szintről kerüljön át az egyes államok hatáskörébe az erről való döntéshozatal lehetősége. Ennek következtében egyes államok valóban betiltották az abortuszt, ezt azonban azért tudták megtenni, mert ez rezonált ott élő emberek akaratával.