A magyarországi iskolákat és munkahelyeket célzó Befogadó terek elnevezésű program részeként útmutató készült „az iskolai zaklatás megelőzéséről” a pedagógusoknak — ennek középpontjába pedig az LMBTQ fiatalokat helyezték. Interjú Máthé Zsuzsával

A program többek között tartalmazza, hogy az LMBTQ-közösség tagjai számára lehetővé kellene tenni a nemi identitás szerinti mosdó- és öltözőhasználatot, engedélyezni kellene az azonos nemű pár választását az ünnepségeken, valamint a választott nevükön kellene szólítani őket az iskolákban.

Máthé Zsuzsát, a Szent István Intézet igazgatóját kérdeztük, mit gondol arról, hogy a program által javasolt stratégiák valóban a gyermekek érdekeit szolgálják, illetve milyen veszélyekkel járhat, ha a köznevelési intézmény válik a gyermekek támogató közegévé a család helyett.

Az interjú ide kattintva olvasható.